Solskinnsbloggen, en blogg fra et positivt menneske.


En dorsk dag
juni 18, 2006, 21:19
Filed under: Uncategorized

En dorsk dag, men Amatrollet fikk meg i godt humør likevel. Jeg har hatt huset for meg selv i noen timer. Det var merkelig fordi det er så skjeldent, men det var også godt. Jeg ble sittende å glo på tv for en gang skyld. Ikke ofte jeg gjør det, men i dag ble slik. Jeg trykte i villa på fjernkontrollet, og havnet på en "reisekanal" Hun som i dag var guide, var en dame som i en alder av 8 år ble foreldreløs. Hun var fra Kabul, og da foreldrene døde, fikk hun komme til et vestlig land. Hun utdannet seg som jounalist. Og som journalist reiste hun nå tilbake til Kabul sammen med et team som skulle beskytte henne mens hun guidet og laget film. Det som var så spennende var at hun kom inn på innsiden av Kabul, der ingen andre før hadde vært, der ingen før hadde fått lov å komme. Jeg la merke til at noen mennene virkelig var sinte på henne fordi hun i det hele tatt viste seg utendørs, og enda værre var det at det at hun ikke dekket ansiktet sitt. En av mennene så rett i kameraet mens han messet om at Allah var god, og Muhammed var hans profet og denne kvinnen gjorde noe som ikke var lov. Han stusset på at hun virkelig turte. Hun svarte at det gjorde hun, hun var jo journalist. Det var et spennede program.

I skrivende stund venter jeg bare på at Gubben og Emilgutt skal komme hjem. Regner med at det blir fest for Emilgutt som sov i bilen da jeg ringte nettopp. Jaja. Det får nå være. Han skal fri i morgen i barnehagen.

Det har ikke skjedd så mye i dag egentlig. Noen ganger er det også godt å bare tømme hodet for tanker, begynne på ny frisk. Etter alt styret med eksamener og annet styr er det godt med ro. Kanskje finner jeg ro til å begynne med malingen igjen, og ikke minst skrivingen og sying på maskin.

Skriver senere.

Legg igjen en kommentar so far
Legg igjen en kommentar



Legg igjen en kommentar

